Письмо, каліграфія,
орфографія
Навчити дитину писати
грамотно, швидко та красиво – можна! Але, потрібна підготовка. З дитинства
рекомендують готувати руку до письма досвідчені педагоги. І зовсім не
обов'язково починати змушувати дитину писати палички, гачки, лінії. Починати
краще з пірамідок, мозаїки, конструкторів, пластиліну. Саме ці іграшки та
набори допомагають маленьким пальчикам розвивати дрібну моторику, зміцніти.
Маленькі ручки стають
рухливими, а пальчики – спритними.
Малюкам 3-4 років корисно малювати
різнокольоровими олівцями, прикрашати картинки, особливо корисно для розвитку
майбутніх навичок гарного письма – робота з кальки. Педагоги рекомендують
вибрати розмальовку з цікавими малюнками і сюжетами, або азбуку з великими друкованими
літерами, нагору вибраного малюнка покласти кальку, закріпити її скріпкою, а
запропонувати малюкові різнокольоровими фломастерами або гелієвими ручками
обвести обраний малюнок, при цьому, не виходячи за його контур.
Крім навичок гарного
письма, такі завдання розвивають посидючість, увагу, координацію рухів,
формують акуратність, окомір.
Сучасна школа вимагає від
дітей, які у перший клас – досить високий рівень підготовки, зокрема і вміння,
писати. Природно, не підготовлений малюк відчуватиме труднощі з листом: і рука
швидко втомлюється, і зошит кудись постійно губиться, і букви пишуться криво і
не в рядок, не підготовлений малюк не вкладається в загальний робочий темп.
Ось чому розвинені дитячі
пальчики та руки важливі не лише для занять у школі, а й для подальшого життя.
А тому найправильніший шлях – не чекати на школу, а посилено до неї готуватися.
Для старших 4-6 років
потрібні найрізноманітніші прописи, в яких:
·
пропонується малювати за клітинами. Такий
пропис допоможе дитині опанувати навички орієнтації на листочке в клітинку,
навчить копіювати малюнки, з'єднувати фігурки по точках;
·
прописи зі штрихуваннями навчать проводити
різні лінії - паралельні, похилі, горизонтальні;
·
прописи із пропозиціями скопіювати
візерунок – розвивають дрібну моторику пальців рук, вчать копіювати візерунки,
а також орієнтуватися на аркуші паперу;